Sv: Snart på Kastellorizo
Hej igen, alla!
Nu har det gått drygt en vecka sedan jag skrev senast.
När jag lämnade Kastellorizo, reste jag vidare till Symi, där min dotter väntade. Möttes av henne och gassande solsken! Sedan jag senast besökte ön har de begåvats med en ny hamn. Jag, som hade förväntat mig en kort promenad till vårt hotell, fick nästan solsting såväl av solen som av insikten. Efter försök till promenad i hettan, lyckade vi ta en taxi till vårt hotell Aliki. Bäst i ö-världen, säger min dotter (ca 25 öar), fantastisk atmosfär och service, ett av mina favorithotell, säger jag ( 44 öar).
Symi är en otroligt fin ö. Hettan gjorde oss något begränsade, men å andra sidan, långa samtal på svala restauranger och glassbarer 🤗
De svåra bränderna, då ffa i Turkiet avspeglade sig tydligt på vår klädsel, som blev prickig av sot efter en stund på utomhusservering.
I måndags tog vi båten (från lilla hamnen!) vidare till Tilos. Denna ljuvliga ö. Så fort man stiger av färjan inträder ett lugn, som sprider sig i kroppen. Trots turism, känns det som en stilla plats, med mycket värme och hjärta
Vi har ätit fantastiskt gott, bl.a. på Omonia, men också på andra ställen. Vi har varit och druckit god drink i fantastiska Mikro Chorio. Min dotter har även lyckats besöka stadshuset i Megalo Chorio, för att ordna tid för sin andra vaccination i Aten om drygt en vecka!
I torsdags reste dottern vidare till Nisyros. Jag stannar här ytterligare några dagar.
Här har det varit fortsatt mycket varmt, fram till idag, då temperaturen sjunkit fera grader. Det har även blåst kraftigt vissa dagar, mycket varma vindar, Karpathosväder säger dottern.
Trots detta tycks åtm branden på Rhodos vara under kontroll i nuläget.
Otrolig insats av alla brandbekämpare över hela Grekland!
Nästa vecka några dagar på Rhodos, därefter flyg till Katpathos.
Ska bli jättespännande att uppleva Katpathos igen, men än så länge njuter jag av lugnet i Livadia, Tilos 💙
/ Soliga hälsningar, Maria.
Senast redigerad av mst den 2021-08-07 klockan 13:20.
|