Citat:
Ursprungligen postat av Alala
JFramför allt brukar inte du, Netwolf, skriva så där. 
|
Nä, det hoppas jag verkligen inte.
Men, allt är en fråga om vad som matas in. Jag skulle kunna ta alla mina inlägg från Kalimera och mata in i en AI-databas och be AI:n om att "skapa inlägg enligt Netwolfs sätt att skriva". Ni skulle aldrig märka nån skillnad. Vem vet vem som skrivit detta t ex?

Sen skulle jag kunna koppla min inloggning till en bot, som la ut dagliga kommentarer med "Netwolf-accent" och sen skulle Netwolf leva forever.

Fast jag tror inte Janne vill ha en massa robotar här som konverserar med varandra.
Fast tekniken är i sin linda än. De är ganska lätta att lura. T ex om du frågar en AI om det heter "ett rak kurva" eller "en rak kurva", så svarar den säkerligen "en rak kurva". Svarar du då tillbaks att det inte finns några raka kurvor, så fattar den det. Ett annat exempel är om det heter "a ananas" eller "an anannas", så svarar den "an anannas". Du svarar då att det heter Pineapple och då lär den sig det tills nästa frågar.
Fast. Vill man verkligen lura en AI, så kör med sarkasm eller ironi. DET fattar den inte...än
/Netwolf - Älskar AI, men ogillar AI
(AI=Artificiell Intelligens, AI=All Inclusive)