Visa ett inlägg
Gammal 2023-11-19, 13:18
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Hejdå Jan

Christer, jag förstår att minnen från svunna resor är värdefullt när resande IRL inte är möjligt. Så känner jag också efter ett antal år med torka på resefronten. Hoppas att du kan få till det med permobilen! Efter sex månaders jagande lyckades jag få en eldriven rullstol (lite mindre och långsammare än en permobil). Från leveransen den 23 augusti och till dags datum så har jag varit ute och åkt med den 1-2 timmar varje dag (utom en dag då heldagsregnet var tätare än strålarna i duschen). Det blev en helt ny tillvaro för mig. Kan ta mig vart jag vill och när jag vill. Utom till Grekland förstås, men ändå! Stor skillnad mot att sitta hemma mest alltid.

En mängd ansamlade böcker, både pocket och inbundna, har det blivit för mig genom åren. Men inget av riktigt gammal datum eller medvetet samlande. Har bara inte blivit riktigt av att skiljas från dem.

Vad gäller western-skrifter från ungdomens dagar så har jag inget i hyllorna. Men mina minnen går till de gamla westernhjältarna i serietidningsformat, Texas-rangern Kapten Miki och hans vapendragare Windy och Salasso. En serietidning i ett lite udda checkhäftesformat som jag läste flitigt.

Masse
Svara med citat