Som jag ser det: avgångshall/incheckning samt ankomsthall/bagageutlämning kan inte flyg/charterbolag påverka så mycket. Det hänger på flygplatsen till största del. Och där måste jag dömma ut Arlanda helt! Under all kritik numer! Köer när du än kommer och alltid är det något som strular för att inte tala om de kilometerlånga vägar du måste traska mellan de olika ställen du måste till innan du ens kan gå till gaten! Och ska du ut till F-piren är du halvvägs till Tierp innan du är framme

Själva flygresan däremot har jag goda erfarenheter av med tex Novair, alltid vänliga och trevliga. SAS har också varit bra genom åren, både charter och reguljärt. TUI går "fetbort", totalt ohjälpsamma och ointresserade av sina resenärer. Där verkar man bara vara "boskap" som ska "klås" på pengar och sedan lämpas av så fort som möjligt.
Tror nog du har rätt, Masse, på reguljärt flyg är de nog mer "rädda om" kunderna/resenärerna.
Men charter har ju sin fördel med att "allt" är ordnat/bokat. Du har transfer, hotell och rubbet och dessutom paketreselagen i ryggen. Mao lättare att klaga och få ersättning om något går på tok. (Avgångstiderna är dock tyvärr alltid i ottan eller natt.)
Finns en sak till som är värd att nämnas: själva flygplanen numer. De flesta flygbolag har bytt stolarna och de nya går inte att fälla ens en centimeter (vilket innebär, för de flesta, ett antal timmar i en obehaglig ställning utan möjlighet till variation). Antar det beror på att de vill packa in fler resenärer i kabinen. Men klart oskönt för resenären!!
Måste säga, efter dryga 50 års flygande, att det tyvärr bara blir sämre och sämre oavsett vilket bolag du flyger med. De förändringar som införs är inte ägnade att gynna resenären utan är främst för att få ut mer vinst för bolagen. De värsta försämringarna har dock skett de senaste 10 åren, ungefär.......
Nå, detta är mina åsikter! Ni kanske upplever det annorlunda, kära Kalimerianer
Catlady
PS: ändå älskar jag att flyga......!!!