Citat:
Ursprungligen postat av Alala
Tack för tips!  Titeln "Grekisk mat"? Kom de inte på något bättre? Sen så är jag inte så förtjust i bokomslaget heller. Nå, detta är bara min spontana reaktion och någon annan kan och får naturligtvis tycka något annat. Har lite svårt för kokböcker nuförtiden eftersom det finns så mycket att hämta på nätet.
/ Anne 
|
Håller med! Vilket märkligt omslag. Tittade länge och väl och förstod långt senare att man velat skojsa till det med meanderslinga och orden Grekisk mat. Googlade lite på Sara Berg som är journalist och barista och jobbar för Gourmet m m... Trendig alltså, och har skrivit om det italienska köket innan. Innehållet på hennes Instagram var inget märkvärdigt, mer än att hon gillar att resa till många olika ställen. (kolla då istället Camilla Hamid och Zeinas Kitchen, och känn det "autentiska" som vi ju älskar, men ändå gör det de så härligt cross over med det svenska köket. )
Tänker på den underbara kokboken Fedon Lindbergs "Fedons grekiska" som jag fick tips av er här på Kalimera.... Slut på förlaget ...
Men - som ett exempel på Bergs recept hittade jag några recept av henne här, varav två matrecept med grekiska smaker:
https://www.koket.se/sara-berg
Om någon vill köpa Sara Bergs kokbok , fanns det redan ett ex på Bokbörsen för begagnade böcker. Hittar ni slutsålda "Fedons grekiska" på Bokbörsen, det finns tre ex inne, den billigaste för 60 kr, köp den också ;-) och få valuta för frakten. 62 kr. Och för pengarna, DET kan jag garantera när det gäller Fedons grekiska i varje fall.
/Getpinglan
🐐🔔