Nu kl. 22.27 betraktar jag supermånen.
Har väntat på att den ska dyka upp över träden här i stugan. Barfota i det kalla, fuktiga gräset iklädd svart linneklänning, blågrå cardigan och vita ballongbyxor. Här ute har vi ingen klädkod.
Ser grekerna åxå denna fantastiska måne? Är inte insatt i ämnet.
Att bo här i stugan som ganska nyexaminerad pensionär är en sån lyx att jag ännu inte har fattat vidden av att jag får bestämma över min liv och tillvaro hädanefter. Jag har insett att det kommer att ta tid för kroppen o själen att förstå.
De har ju varit igång, på språng, i många år!
Har svårt att förstå att många fortsätter att jobba efter pensionen..nu menar jag jobba MYCKET..inte hoppa in då o då. Att fortsätta spara pengar till framtiden och bli äldre och slita ut sig. För oss som har fyllt 60 är ju framtiden NU! Det är dags att öppna skattkistan och använda innehållet som man har sparat ihop.
Det är en trevligare kista än alternativet! Så tänker jag..
Nå väl..
Efter en dag här med lång kantarellpromenad, hukande bakom granar när grannar promenerar förbi, spanat på fåglar jag aldrig sett förut i
kikaren, förvällt all svamp, läst Jakten på Kapten Klänning och hissat vår nyinköpta megaparsoll så känner jag bara..åååh🙏
Pratade om att åka hem på onsdag för då ska det antagligen bli åska o regn..men det blir det ju hemma åxå..kom vi på!..så vi stannar här i "alternativet". Det är bara 1,5 mil till verkligheten, butikerna, restaurangerna, hemmet..
70-11 gånger har jag letat passande resa till Grekland de senaste dagarna men har inte hittat nåt som känns rätt i magen..vet inte varför?!
Men plötsligt händer det..säkert!
/ Kajja