Sv: 3 veckor på Samos, Ikaria och Fourni
20.9
Frukost, dags för packning igen. Vi betalade 30 Euro för 2 middagar och en frukost på boendet. Det blev nog lite missförstånd om middagspriset men billigt ändå. Alexandros var svår att förstå, väldigt otydlig och knackig engelska, men otroligt snäll och villig att hjälpa till med allt. Ett fint boende, men hiskeliga backar.
Vi lämnade vid 11 och tankade bilen när vi närmade oss Agios Kirikos. Bensinen var dyr, 21 liter kostade 43 Euro, 2.048 per liter. Nästan 28 kronor. Det var lagom för lunch nere i hamnen innan vi lämnade bilen kl 2.
På Almiriki rooms, där vi bodde första natten på Ikaria, fanns mitt namn på dörren så det var bara att kliva in. Lite större rum än då och med balkong mot hamnen.
Efter uppackning gick jag ut och kollade båttider till Fourni och det visade sig att det gick ingen lokalbåt som jag trott på måndag, så vi måste åka på söndag eftermiddag. Mailade Toulas studios och frågade om det var möjligt att få rummet en dag tidigare. Snabbt svar - inga problem. Puh!!!.
På kvällen gick vi till Klimataria, tavernan som vi gillade när vi kom hit första gången. Tzatziki, Greklands godaste, dolmades och så hade dom grillad lever.
Har vi aldrig testat förut. Vi gillar lever båda två, det var gott, men alldeles för mycket fast vi delade på en portion.
Satte oss på balkongen när vi kom hem och det kändes som man hamnat i storstaden. Serveringar efter hamnpromenaden, sorl från middagsgästerna, barn som sprang runt och tjoade och skrek, oj vad man saknade tystnaden.
Kerstin
|