Citat:
Ursprungligen postat av Alala
Så roligt att ni besöker Evia. Vi var ju i Karystos på sydspetsen i våras. Och då har man ju egentligen inte sett något av ön som är så stor.  Var på Evia var det fina hotellet du gillade?
/ Anne 
|
På norra Evia i en liten ort som heter Ilia, några kilometer från Loutra Epidsou,

Ilia Beach heter det (jag tror jag törs tipsa det är ingen direkt turism till Evia av nån för mig helt outgrundlig anledning)
Nej knappt sett något heller, man märker hur stor Evia är när de blev dags ta bilen från där ner till Chalkis och vidare mot Aten
Fått lite ågren nu bara med båtar

man kan boka Grimaldi lines redan nu men de verkar ha minst sagt negativt betyg ... Superfast men från Patras känns mer lockande och de blir ju som en minikryssning om vi tar till Ancona istället, men de verkar gå boka först 3 mån innan, segt
Och tack Catlady för tipset

vet inte hur man dubbleciterar, men ska klart spana in , har också vart i Delphi men ser det gärna igen, bodde i Itea då o de var trevligt
Kul grej nu när bokningarna börjar ta plats med hotell att jäklar vad billigt Grekland altjämt är, jämfört med Kroiatien och Italien vi bilat till på sistone, de kommer faktiskt mer än väl väga ut vad färjan kostar + extra bensinen , och de är mycket bättre klass på hotell i Greklan generelt, man får bra mycket mer för pengarna,