Visa ett inlägg
  #5  
Gammal 2026-06-19, 09:40
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 35 799
Standard Sv: Vackra Vathy på vackra Ithaka

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Ithaca är så fint. Det är en gåta att inte fler har upptäckt den. Där skulle jag kunna tänka mig att sluta mina dagar.
Så här skrev jag på bloggen efter vår första besök på Ithaka:

"Jag avslutar med några rader som den engelska poeten Lord Byron skrev efter ett besök på Ithaka:

"If this island belonged to me I would bury all my books here and never go away."

Vi kunde inte ha sagt det bättre själva!"
Svara med citat