Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf
Ithaca är så fint. Det är en gåta att inte fler har upptäckt den. Där skulle jag kunna tänka mig att sluta mina dagar. 
|
Så här skrev jag på bloggen efter vår första besök på Ithaka:
"Jag avslutar med några rader som den engelska poeten Lord Byron skrev efter ett besök på Ithaka:
"If this island belonged to me I would bury all my books here and never go away."
Vi kunde inte ha sagt det bättre själva!"