Visa ett inlägg
Gammal idag, 13:02
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Pigadia med make och son

Måndag morgon var stekhet och totalt vindstilla i Pigadia. Så vi packade bilen och körde över bergen till Arkasa, där vi lade oss vid Aghios Nikolaosstranden. Där fläktade det skönt och det var alldeles perfekta vågor att guppa i. Lunchade på Glaros, där jag gjorde dumheten att lyssna på dagens special, som var moussaka. "Very good", sa hon. Jag brukar inte äta moussaka annat än om vi hamnar på något ställe mitt i ingenstans där det är vad som står på menyn för dagen, och det har aldrig varit "very good" ... En mosig, smaklös massa utan kryddor. Jag lämnade hälften. Note to self: Aldrig mer moussaka!
Hem och duschade och sen ner på stan för allvarlig shopping. Måste köpa saker att ta hem. Som ouzo och ouzo/kaffelikören. Presenter till barn och barnbarn och annat smått och gott. På kvällen firade vi tidig bröllopsdag med att äta Stacey's stora sushibåt.

Vi hade varit till Zephyros och fikat med Maria och Andreas en dag, och Maria berättade att det går att åka till Chalki över dagen på tisdagar med reguljärbåten. Så vi knallade ner till Possi Travel och köpte biljetter. 11 Euro per person enkel resa = 44 Euro totalt. Och tisdag morgon äntrade vi Blue Star Chios för en minibåtluff. (Jo, vi hade meddelat Popi kvällen innan att vi skulle vara borta över dagen och inte komma ner till frukosten. ) Två och en halv timme senare steg vi av i Chalkis hamn. Mycket vackert och pittoreskt. Men så varmt! Vi orkade inte med några större strapatser, så vi såg oss om i staden. Klättrade upp bland gränderna, ner och tog oss något kallt att dricka. Fler upptäcktsfärder bland gränderna, ner och åt lunch. In bland gränderna, och sen slog vi oss ner i hamnen och åt glass och drack Freddo Cappuccino tills båten kom och tog oss hem igen. Vid det här laget var vi helt utslagna och tog en taxi tillbaka till hotellet, där vi slocknade ovaggade. Utan middag. Vi orkade inte. Men det vi såg av Chalki var vackert.

Idag har vi simmat våra 70 längder i poolen, pressat det sista solpasset och ska ägna eftermiddagen åt att packa. Kvällen blir på Pelagos, som vanligt. Kostas behövde bilen redan från torsdagsmorgonen, så de kommer och hämtar den vid hotellet och han kör oss till flygplatsen i firmans skåpbil. Det blir säkert bra.

Karin
som tycker att det trots allt ska bli skönt att komma hem
Svara med citat