Citat:
Ursprungligen postat av Bengt
... kommer till Atens flygplats 24/6 kl 1445... funderar på att boka en båt till Naxos kl 1645 ...
|
Landar ni punktligt har ni kanske bagaget mellan 15 och 15.15 (om ni har tur). Jag skulle INTE satsa på metron (det tar minst 5-8 min. att gå över gatan och upp för trappor till metron med hel familj och bagage, plus tid att hitta biljettluckan, köpa biljetter, ner för trappor igen och vänta på tåget osv.) och med byte inne i centrala Aten, upp och ner för trappor och skyltar med namn som jag inte känner till, om jag satsade på en färja 16.45!!!
Fick jag bagaget snabbt efter att planet landat till tiden (kanske lite innan) och gick direkt utanför ankomsthallen och hittade bussen till Pireaus direkt så skulle jag kanske satsa på att hinna, men det blir pressat. Går bussen någon gång mellan 15 och 15.30 så ska du sen räkna med en dryg timme, hitta biljettkontor till rätta färjan osv.
Med så knapp marginal hade jag INVESTERAT i en taxiresa. Tänk så mycket det är värt att hinna med båten

, men jag vet inte om jag hade tordats köpa biljetterna på förhand, för marginalerna är SMÅ...