Det är ju lyckligtvis inte så att det bara finns EN ö, som är den optimalt bästa av alla, utan det finns mängder av öar som skulle passa era önskemål. Förutom de tidigare nämnda kan jag tillägga Korfu, Kalymnos och Karpathos, vilka jag själv tycker mycket om. (Kalymnos har visserligen inte egen flygplats, men båtresan över från Kos är inte lång.) Santorini har också mycket av det ni söker. Men det finns ännu flera, och tur är väl det.

Det finns mycket kvar att upptäcka! Titta in på de olika reseföretagens hemsidor och se vilka öar som har direktflyg. Läs gärna gamla reseberättelser här på Kalimera (under länken "Läsarhörna" i vänstra marginalen) och se vad folk har skrivit från sina resor på de olika öarna. Då får ni ett hum om hur det kan vara på olika platser.
Sedan är det ju mycket personligt vad man själv tycker, och hur man trivs på olika ställen. Jag skulle t ex aldrig ens överväga att åka till ett ställe som beskrivs med orden nattliv, party och fest... men smaken är olika. Å andra sidan skulle jag inte heller vilja sitta en hel semester på en ö där det i princip bara är jag och en massa getter... men jag vet att det finns andra som inte kan tänka sig något bättre! Var och en blir salig på sin fason, som det ju heter.
Ha en trevlig resa, vart ni än bestämmer er för att åka!
Karin
146 dagar kvar till Karpathos