Hej Lottisen!
Förlåt att jag inte har hört av mig tidigare, tiden har gått mig förbi!
Jo jag kollade in Ionian Beach lite grann. Det går en trappa ner på stranden från hotellet, så det är väldigt nära till stranden!

Gick aldrig upp på framsidan, för att se hur det såg ut där. Det verkar vara ett superhotell iallafall! Hotellet ligger granne med Yacht Club. Det stället åt vi lunch på nästan varje dag. Inte för maten skull ( det finns de vanliga lunchrätterna) men personalen är så trevlig. Stoluthyraren (en dam), precis nedanför ert hotell, är jättetrevlig och hjälpsam. Inte påflugen heller. Kostnad för två sängar, bord och parasoll 6 Euro. Kanske dyrare nu, när högsäsongen börjat.
Alla utflykter vi skulle göra bl a hyra moppe, åka till Paxos/Antipaxos kom liksom av sig!

Vi kände helt enkelt att vi bara ville ta det lugnt. En dag var vi faktiskt ute och vandrade. Gick till det gamla klostret, på kullen bortanför Valtos. Otrolig utsikt mot Paxos! Jättemysigt att gå i olivlundarna. Strosade faktiskt runt hela dagen. Omgivningarna runt Parga är oerhört vackra!
Prisnivån har ökat. Inget var riktigt billigt längre. Fast det har nog Parga aldrig riktigt varit. Priset på yoghurt, skinka, juice varierar mycket. Att äta ute är ju fortfarande rätt billigt, men det varierar också. Vi hittade två favoriter. Tavernan som ligger i gränden upp från hamnpiren bl. a. Otrolig skaldjursmeze!! Mycket mat, trevlig man som serverade. Bjöds på Ouzo till förrätt och likör till efterrätt! Sällsynt. Sedan en taverna vid Krioneri-stranden. Precis innan man går ner dit, på höger sidan från stan sett. Där var det billigt, jämfört med andra ställen. Mamma i huset lagade maten, sonen och sonsonen serverade. Jättetrevliga o pratsamma. Deras stifado är inte av denna värld!!! Jag har aldrig smakat någon bättre! Rekommenderas varmt.
Ja det var lite av vad jag kan berätta. Fråga gärna mer om du undrar över något. Ha en underbar Pargaresa, om vi inte hörs något mer!
Hälsningar,
Jenny