Citat:
Ursprungligen postat av Admirala
|
Jag var inne där också och försökte få fram info men misslyckades totalt...

Men i tabellen står det att det går en buss 13.30 så den passar ju perfekt! Tack för hjälpen.
Nästa fråga då. Som det ser ut idag så måste vi åka in via Rafina eftersom det inte finns några bra förbindelser till Pireus när vi behöver. Det kan i o f s komma senare, men när jag ändå håller på att planera så passar jag på att fråga.
Jag brukar tillbringa sista natten på Coralli i Rafina, men eftersom polaren jag lurat med aldrig varit i Grekland förut, föreslog jag (dum som jag är...

) att vi trots allt skulle åka in till Athen så att han får se lite av storstan´ och äta i Plaka på kvällen. Jag har ju aldrig behövt tänka på det tidigare men visst finns det väl bussar från Rafina till tex Syntagma? Går de från samma hållplats i backen upp från färjorna? Kan du "trolla" fram en tabell där med?

Man kan ju i o f s åka till flygplatsen och byta till Metro eller buss, men det verkar som en onödig omväg... I värsta fall så finns det ju taxi... Men jag har börjat tycka att det är kul att ta sig runt med buss!
Peter