Visa ett inlägg
Gammal 2006-07-05, 22:45
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hur fungerar ospecificerat?

Under en vecka på Santorini i Kamari fick jag tillfälle att betrakta på nära avstånd hur en yngre svensk man visade hur j***a korkad man får (?) vara.

Ta inte detta på fel sätt, du som ska överväga ospecat.

Mannen hade nyss anlänt men var uppenbarligen missnöjd med det mesta vad gällde inkvarteringen. Jag minns inte vilka detaljer han valde att berätta......ja.....vi stod båda inne på arrangörens kontor och jag var väl mest inne för att fråga något icke-viktigt osv.

Han fick vänligt svaret att det han var så missnöjd med, det kunde han dessvärre inte få någon upprättelse på eftersom han hade valt ospecat. Har för mig att det lät som att han ville ha lyx jämfört med det han hade fått. Han stod i alla fall på sig och var otrevlig och högljudd, representanten var mycket ung och snäll.

Jag tyckte hur som helst att det var pinsamt, ville gärna hjälpa den stackars tjejen som bara fick utstå spott och spe. Förmodligen sa jag någonting åt mannen att "ja så där är det med ospecat, du kan inte kräva någonting".

Han fnyste och gick till ny attack och fick fortfarande svaret att ospecat var ospecat. Han hade nog ingen som helst aning vad det i själva verket betydde och hade väl förväntat sig något motsvarande arrangörens ordinarie utbud. Vad han hade fått för slags inkvartering hade jag ju ingen aning om.

Så vad man måste göra vid bokning av ospecat är att förbereda sig på antingen eller. Kan bli toppen, kan bli mindre bra, läs arrrangörens villkor, ring dem och fråga för säkerhets skull

Hasse
Svara med citat