Visa ett inlägg
Gammal 2006-07-06, 22:21
Zeemee Zeemee är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006
Standard Sv: Aegean Sun och Skala rachioni

Hej!!

Det funkar bra att cykla på ön, finns på flera ställen att hyra cyklar eller mopeder. Dock kan jag tänka mig att det kan vara ganska svettigt att ta sig upp för Thassos backar i 30 graders värme... Å andra sidan tror jag att det kanske har mer med min (icke existerande) kondition att göra...

Restauranger finns det gott om. Bara att välja och vraka. Dessvärre är det ju så, att de flesta som jobbar med reatauranger och turism på Thassos är säsongsarbetare och därför kan kvalitén på maten variera för varje säsong eftersom kockarna byts ut ofta. Vissa ställen skiljer sig i kvalitén på maten från dag till dag med. (Beroende om deras bättre kock är ledig eller ej antar jag). De flesta restauranger har ungefär samma utbud på mat och jag tyckte kanske inte att maten i allmänhet var så gräsligt imopnerande.

Från Golden Beach kan man åka med på en rundttur runt ön med båt. Man får bada från båten, fiska och grilla. Åkte dock inte med på den rundturen, kändes som att det var lite många turister där. Jag tycker att ni ska hyra en jeep och ta er runt ön själva, helt otroliga utsikter på många ställen!

Hoppas att ni får en underbar semester!!