Sv: Info om Koufonissi
Jag fick vänligt bemötande av Sofia per telefon i förrförra veckan. Dock hade hon inga rum lediga, och hennes rum åt havssidan kostade 55 Euro för 3 så vi valde annat boende. Hon hänvisade till sin syster Irini och så gav hon oss ett annat telnr till en väninna. Jag hade ställt in mig på Sofias rum pga rekommendationerna här, där någon (Janne, tror jag) att allt man hörde var vågornas kluckande 5 m från hotellet... När det nu var fullt beslöt vi att leta annat boende. Marias room hade bara rum åt gatsidan och vi ville ha havsutsikt. Det slutade faktiskt med det fina hotellet Atlantida, ett stort fräscht 3-bäddsrum med balkong mot hamnen och Town Beach för 35 E (slutet av juni, priserna var precis på väg upp). Vi hamnade där via en liten lustig omväg: Traskade gatan bort och blev sugna på det nya poolhotellet, Paradise, som ännu inte är helt klart. Blev visade ett rum där, för 40 E, med havsutsikt och pool. Dock tyckte vi det var tråkigt utan växtlighet och det kändes lite som en byggarbetsplats. Istället blev det alltså Atlantida som ägs av samma familj. Vi fick använda Paradise's pool, och vi var de enda gästerna där! (Finns bara ett till poolhotell på ön, tror jag). Atlantida kan således rekommenderas, och Paradise blir nog jättefint till nästa år när de fått dit några växter och fått helt klart.
|