Visa ett inlägg
Gammal 2006-07-12, 12:17
Christer B. Christer B. är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006
Standard Sv: Kalimeraeffekten

Nyss hemkommen från nästan tre veckors ”Kalimera semester” på Samos, Fourni samt Ikaria.

Utrustad med utskrifter av Kalimeras logi rekommendationer så slog jag en signal till Eva på Pension Sunshine i Pythagoria. Jodå hon skulle ha ett rum redo när vi klev av bussen dagen efter. Stället var nästan fullt men rummet en halv trappa ner med uteplats på baksidan var ledig för 25 euro natten (billigt tyckte vi). Över till Fourni där det skulle finnas ett rum klart på Toulas (bodde även där för fyra år sedan). Detta ställe lever nog högt på sina Kalimera meriter för vi återupplevde ingenting av det bemötande, service och hjälp som vi fick för fyra år sedan när vi till och med blev erbjudna att låna pengar om färjestrejken skulle dra ut på tiden. Min rekommendation här måste bli att kliva av båten och se sig omkring då det finns gott om alternativ med motsvarande standard och läge. Jag gav dom 25 euro natten när vi checkade ut och kommer antagligen inte tillbaka . Dock så kommer förhoppningsvis Niko att få servera många underbara middagar även kommande år . På Ikaria så styrde vi färden mot Armenistis och Astahas Apartments, ett rum fanns kvar i tre nätter för 40 euro natten. Rummet var rätt litet men utsikten och närheten till stranden vägde upp. Maten var ok men områdets litenhet och turisttäthet drog definitivt ner betyget. Flyttade till Evdilos och tog in på Hotellet med pool (för sonens skull) 36 euro med A/C å TV. Betydligt trevligare än Armenistis med lite skön grekisk vardagsatmosfär.

Lite långt för ett forum inlägg kanske men men…….. håll tillgodo och trevlig resa till er lyckosar som har resan framför er.
Svara med citat