Sv: Vad gillade ni Thasso?
Hei Stefulainen!
Nu är jag säkert tvungen att resa till Karpathos på hösten (jag har tänkt också på Parga där jag har varit tidigare) för att se om det finns där verkligen bättre stränder än på Thassos (Aliki, Paradise, Golden Beach och många andra)!! Det beror visst mycket därpå hurdana stränder man gillar. Jag vill inte ha några solstolar eller aktiviteter utan tycker om sand och ro! Det var faktiskt mycket vindigt i juni, du var ju samma tid på Thassos och det var första gången när det regnade hela min födelsedag (sista dagen på ön!) så starkt att mina vandringsskor var genomvåta ännu på hemfärden! Naturligtvis ville jag inte sitta inne i rummet hela dagen!!Men vädret är egentligen aldrig något problem för mig för jag älskar att vandra och tycker inte om hettan. Min tyska bekanta som jag träffade på Thassos senaste sommar var där nu två veckor senare än jag och hade en härlig semester men tyckte, det var alldeles för hett och hon står med hettan mycket bättre än jag. Alltså vädret kan variera ganska mycket där i norra Grekland.
Soliga och sköna dagar för alla också här i Norden!
mvh/Eija
|