Visa ett inlägg
Gammal 2006-07-20, 14:08
Meltemin Meltemin är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006
Standard Sv: Öluffa med resväska eller ryggsäck?

Ryggsäck! Men mer för att det känns rätt än för att det inte skulle funka med en resväska. Att ö-luffa med resväska skulle, för mig, kännas lite som att gå på kvarterskrogen i smoking... Det passar liksom inte.

Jag och min sambo har varsin reseryggsäck i 65 resp 75 liter. Ryggorna är tvådelade (en stor övre del och en mindre nedre del) och öppnas horisontellt med en dragkejda när ryggsäcken ligger platt på backen - därmed slippar man också problemet med att gräva i toppmatade ryggor. De är slitstarka, sköna att bära och har funkat väldigt bra för oss. Märket är Everest och finns på Stadium. Tror att de större modellerna kostar 1100-1300 kronor, cirka.

Å andra sidan har jag sett åtskilliga ö-luffare med gamla ramryggsäckar gjorda för fjällvandring . De är otympliga, alltid toppmatade och i valet mellan en sådan och en resväska på hjul, tar jag garanterat resväskan.

Fast till sist handlar det ändå om hur du tänker luffa. Vet ni redan var ni ska bo och har kort asfalterad väg till och från båten, och inte byter ö alltför många gånger under resan, spara pengarna och använd den resväska du har.

/Meltemin
Svara med citat