Sv: Boende i Atén?
HEJ!
Jag bodde i Athen ett halvår och det är verkligen en helt underbar stad!!
Jag håller med om att ni bör bo i Plaka som ligger bara 5 minuters promenad från Syntagmatorget där parlamentet ligger och nästan alla bussar går förbi, där ligger även metro och tram (spårvagn) station. Men taxi är inte så hemskt..... jag rekommenderar inte att ta taxi när ni har stora väskor med er för då kommer dom försöka lura er..... men se bara till att dom sätter på taxametern när dom börjar köra så är det absolut ingen fara!!!! Taxi är billigt, men vid rusningstrafik inte så effektivt.
Om ni vill bo i plaka finns det ett vandrarhem som ligger verkligen mitt på resturang/caffee-torget i plaka, det heter students och travvelers in.
Om ni inte vill bo i plaka är stadsdelen Monastiraki oxå ganska central med en metrostation... och borde vara en liten aning billigare..... men nu är Aten över huvud taget ganska dyrt att bo i (när det gäller vendrarhem mm) Kolla med Svenska eller Danska/Norska institutet om dom har lediga sängar (dom har lägenheter typ som korridorrum att hyra billigt) och deras lögenheter ligger precis vid akropolis i Plaka. och nära en metro......
Ha det så kul!!!
Senast redigerad av inkfish den 2006-07-26 klockan 12:15.
Anledning: för långt citat
|