Sv: Santoriniankomst sent på kvällen, boende och priser
Hej!
Förra året i augusti var det svårt att få rum på Santorini, men det kan ha varit dålig tajming bara. Annars så ligger rumspriserna vanligtvis mellan 50-70 euro (förra året alltså, i år var jag där i juni då det var betydligt billigare).
Den bästa byn för er borde vara Fira. Där finns det barer att gå till och tingeltangel att titta på.
Ett fint boende jag kan rekommendera är Hotell Leta. I juni betalade vi 30 euro (efter en femmas prutning) men vad priset är i augusti vet jag inte. Vet inte om jag får skriva webadressen här, så titta i din inbox! Det är jättefina rum med bra standard. Städning varje dag och pool med solstolar. Det är inget stort ställe, utan precis lagom.
Prutmånen räknas nog efter tillgång och efterfrågan. Mycket folk - lite prutmån osv.
Till stränderna (Kamari & Perissa) går det bussar några gånger om dagen, kostar mellan 1,10-1,70 euro.
En highspeed5-båt till Ios tar ca 40 minuter och kostar 15,50 euro per person.
Express Santorini till Ios kostar 10,50 men den tar längre tid (hur lång minns jag inte).
Åker man med Blue Star från Santorini till Naxos går det på 14 euro per person och tar cirka 2 timmar.
Ovanstående färjor/priser gäller för juni!
/Veronica
|