Kan hålla med om att det är rätt skönt att åka själv (jag opponerar mej också mot ordet "ensam", det låter negativt. Jag brukar säga till folk att jag åker inte ensam, jag åker själv!). Det låter lite konstigt att man ska ha särskilda "singelresor", som låter som nåt slags träff-förmedling.
Efter att ha gjort ett antal resor själv så säger jag att det finns det både för och nackdelar. Fördelen är ju friheten att göra vad man vill och slippa kompromissa. Nackdelen är ju att det blir dyrare med rum, är man flera kan man hålla koll på varandra, passa packning mm, och så kan det ju vara roligt med ressällskap ibland också
Jag har väl också fått några "konstiga" reaktioner av folk jag känner, men inte särskilt farligt. Möjligen kanske för att man är kille. Jag får intrycket att de flesta tycker man är modig som reser själv, även fast den del säger att dom tycker det låter tråkigt

.
Jag tycker man lär sej mycket mer när man reser själv dessutom.
Det är inte särskilt svårt heller, så ni som vill borde verkligen prova. Kan man ta vara på sej själv här hemma så klarar man att resa i grekland också, svårare är det inte

Fast på min nästa resa ska jag nog dra med en kompis, har blivit rätt många "solo-resor" nu