Sv: Vad tycker ni om Ios?
Jag älskar Ios!
Första gången jag var där var som glad deltagar i allt vad nattliv heter och jag gick aldrig och la mig före klockan sju på morgonen (fast jag kan inte påminna mig att jag någonsin ragglade). Jag stannade i nästan tre månader den gången och dansade och grät och skrattade och kärade ner mig som aldrig förr, sådär som man bara kan när man är 22 och solen skiner jämt och verkligheten inte finns någonstans.
När jag återvände några år senare var det som ett kort stopp på en ö-luff tillsammans med sambo. Jag var ganska nervös för att det skulle kännas jobbigt och för att jag skulle bli besviken. Det blev jag inte! Det blev en helt annan sorts vistelse och Ios var en helt annan ö. Vi åkte moppe och åt god mat och satt vid poolbaren på hotellet (Skala, som jag inte kan tala mig varm nog om). Partylivet märkte vi knappt alls, det som varit hela min tillvaro under förra besöket.
Jag tror i och för sig att Ios är lugnare än det än gång var, men det är också en ö där man kan välja vilken sorts semester man vill ha.
|