Visa ett inlägg
Gammal 2006-10-30, 21:54
Lisbeth K Lisbeth K är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2005
Standard Sv: Greklandskryssning till Åbo

Ja.....allt ligger ju i betraktarens ögon, så det här blir min/vår reflektion om "Kryssningen"!
Det var mycket trevligt arrangemang uppe i Panoramabaren, Taximi spelade bra (första gången för oss att höra dom) många Greker, och det tycker jag var trevligt och roligt! Efter som jag var väldigt förkyld så stannade inte vi särskilt länge i Discot (så det får Karin Fp med dotter uttala sej om)
Föreläsningen med/av Mona Harr-Ströhlein var mycket intressant att lyssna till.
Utställarna, ja det kunde väl kanske ha varit lite mer utav det......
Det var JÄTTEKUL att träffa Kerstin & Bosse W igen, det är ju sååååå länge sedan vi sågs (skojar lite)
En stor besvikelse var dock det så kallade Greklandsanpassade smörgåsbordet!
Med mycket god vilja och en j-la envishet försökte jag & Lelle att hitta den Greklandsanpassade maten..........vi hittade otroligt dåligt gjorda Dolmades (smakade bara vinäger) lite Fetaost, svarta oliver, något som "kallades" Tzatsiki.....skivade tomater (importerade från Grekland ) slicad gurka och isbergsallad + hackad lök.....Jag/vi brukar absolut inte vara gnälliga och kräsna, men det här var under (låååångt under) vad vi trodde att det skulle serveras! Det fanns inte någon Metaxa, ingen Retsina ingen Grekisk öl........MORR
Har precis mailat till Silja.(ska bli intressant att höra vad de säger i ett förväntat svar)... Annars är vi nöjda med resan, alltid trevligt att få lyssna till god Grekisk musik och träffa goda vänner!