ARGOLIS (Argolida)-området
Hei,
Mannen min og jeg planlegger en liten rundtur i Argolis-området i mai.Jeg har gangbesvær gr. sykdom og fått anbefalt den sørlige delen spesielt som forholdsvis flatt og greit og komme seg rundt.
Derfor i utgangspunktet reservert en uke på et handikap-tilpasset sted v Ermioni, på fastlandet innenfor Hydra.
Uken før har jeg foreløpig tenkt sånn:
Flyr fra Oslo lørdag morgen, tar tog fra Athen til Korinth, en liten stopp der - hvor lenge avh av form og tidspkt for tog videre til Argos.
Overnatter i Argos for å komme innom det arkeologiske museet søndag formiddag og se det beina orker av romerske ruiner i utkanten av byen.
Videre søndag etterm til Nafplio, blir der 2 eller 3 døgn - for å kose oss og få sett endel av den vakre byen og omegn. Funnet et lite og rimelig pensjonat, hvor de har foreslått et rom i 1etg m balkong og et felles kjøk ved siden av (damen jeg har maila med virker så koselig, hun forklarte det ligger i en bakke, så balkongen er i 2.etg fra utsiden veldig brukbar pris også - gleder oss :-)
Etter å ha lest Admirala's innlegg om Nafplio her - ble det fart i planene om å komme oss til den byen - takk for info !
Ikke så intr i borger og kirker, men skulle gjerne sett Mykene -
er usikker på hvor vanskelig det er å bevege seg rundt der med en krykke - noen som kan svare meg på det? Mulig m drosje nært utgravnings-områdene?
Og selvfølgelig må vi til Asklipion og Epidavros, - samme spm her som mht Mykene - hvordan det er å komme seg rundt? Skulle det være noen forestillinger på teatret der allerede i midten av mai, hadde det jo vært topp! - både mannen min og jeg har jobbet innen teater stort sett hele vårt voksne liv.
Og så:
Jeg har jeg rett og slett forelsket meg i den lille byen Palea Epidavros i bukta - noen som er kjent / vært der?
Har faxet/mailet m noen overnattingssteder der, men ikke bestemt hvor vi skal bo. Vil bo i selve landsbyen, ikke lyst til å være avhengig av å leie bil - og vil ikke lage noen store måltider, så leilighet er unødvendig.
Er et lite, gammelt teater der óg, har jeg sett.
Takker om noen har noen tips og råd i dette området.
Mens vi er i Ermioni, vil vi utforske det vi har overskudd til av øyer og landsbyer i omegnen der i sør,
|