Första gången man kommer till Karpathos med flyg bör man nog blunda när man landar och sen inte öppna ögonen igen förrän man är inne i stan... Flygplatsen och vägen till Pigadia är INTE det mest pittoreska Grekland man sett
Jag var förvarnad om det där och det var bra, för då behövde jag inte ta det första intrycket så allvarligt.
Är det charterhotell ni letar? I så fall tror även jag att Atlantis passar era önskemål bra. Det ligger inte exakt vid hamnpromenaden men ändå "mitt i smeten", det ligger i änden av "turistgatan" ner mot hamnen.
Ett annat hotell som jag tror är nytt för Apollo nästa år är Epiphany, det kikade jag på när jag strövade runt i Pigadia. Som jag minns det ligger inte riktigt så off som det ser ut på Apollos karta. Men det ligger HÖGT så det kanske är väl kämpigt om man har onda ben och ryggar i sällskapet. Själv gillade jag läget - ovanför hamnområdet med mycket bostäder runt omkring - och hörde också positivt från norrmän som bott där. Men som sagt, man får nog vara rätt rörlig.