Visa ett inlägg
Gammal 2007-01-20, 18:16
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: vart åker grekerna?

Citat:
Ursprungligen postat av Jayo Visa inlägg
På vintern bor det 6000 personer på Skiathos. Under augusti månad finns det 80.000 personer på ön. Majoriteten är greker...
Ursäkta Jayo, men du måste skrivit fel där. Det är inte rimligt att det är 80.000 pers på Skiatos i Aug. Det skulle ju vara som en mindre stad, och var skulle alla dessa människor bo? Jag har varit på Tinos några gånger 15:e Aug när det kommer 15 - 20.000 pilgrimmer för att besöka kyrkan, och då sover folk på trottoarerna och i portar för att det inte finns rum till alla... Och Tinos är ungefär lika stor som Skiatos, ca 8.500 fasta boende under vintern. Så var bor dessa 80.000???

Citat:
Ursprungligen postat av Ioanna Visa inlägg
Res under augusti månad för det är då vi har semester här nere... dock inte till Athen för det är tomt då!
Jamen, är det inte då Athen är som bäst? "Alla" har semester och är och besöker släkten på någon ö. Så Athen är tämligen tomt. Fast det är varmt. Mycket varmt... Men jag slutade åka till Grekland i Aug för många år sedan. Dels för att det är den tiden det är fullt på alla öar av alla semestrande Greker. Och Italienare, Fransmän och Spanjorer som också har sin semester den tiden. Dels för att jag tycker att det är för varmt. Och eftersom det är högsässong så är det också dyrt...

Citat:
Ursprungligen postat av Ioanna Visa inlägg
Ja det är underbart då ...det bästa är att man kan åka till tex Glyfada utan att det måste ta typ 2 timmar!
Det enklaste måste väl ändå vara att ta spårvagnen dit och kliva av vid Torget. Det kan inte ta mer än 20 - 25 minuter från Athen? Sedan tar det 5 minuter att gå bort till den fina stranden, där det i o f s kostar en liten peng att gå in, men som är mycket välskött och det finns duschar och matställen. Fast det är klart att man måste bo så att man kan nå spårvagnen hyfsat lätt också...

Peter
Svara med citat