Visa ett inlägg
Gammal 2007-01-27, 12:38
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Om att skriva att man skickar PM

Citat:
Ursprungligen postat av Soldyrkarna Visa inlägg
En av de närvarande säger då "jag har erfarenheter som du kanske kan dra nytta av, men vi kan tala om det senare bara du och jag".

Skulle man då tycka att det var oartigt?
Kanske inte oartigt, men jag skulle tycka det var olämpligt, man riskerar både att stämningen blir sämre och att personen man säger det till känner sig obekväm.
Lämpligt tycker jag det skulle vara att vid tillfälle när ingen annan hör eller ser, visa för personen att om den vill så delar man gärna med sig av sina liknande erfarenheter.

Om man får ett förtroende så ingår det också i det att ingen annan får veta att man har det. (Måhända ett sidosteg i just denna fråga, men ändå viktigt )

Citat:
Och även om man skulle tycka det var oartigt - skulle man då ge sig in i diskussionen med att säga "Det där yttrandet tycker jag inte hör hemma här, du skall minsann dela med dig av dina erfarenheter till oss alla eller också hålla tyst!"?
Mycket bra påpekat!

Det är inte så ovanligt med "jag skickar PM till dig-inlägg" i forumet. Oftast har frågeställaren inte nämnt något personligt utan ställt en vanlig forumfråga. Ska vi enas om att hålla den här diskussionen allmän och inte speciellt riktat till det senaste tillfället?

Som inkfish säger så tillför ett sådant inlägg ingenting. Att det kan vara lite svårt att förstå alla funktioner i forumet när man är ny, vet jag, men att någon missar att man fått ett PM, det tror jag inte. Enda anledningen till att man skulle kunna missa det är om man inte loggar in igen, men om man har startat en tråd och fått flera svar, så är det ju högst sannolikt att man loggar in. (Och om man inte bryr sig om att göra det igen, så är det nog inte heller så viktigt att man får eventuella PM.)

Senast redigerad av Elisabet den 2007-01-27 klockan 12:46.
Svara med citat