CITAT: Och
vad är det egentligen som har hänt dig/er på Lipsi (förlåt om jag har missat något

)
Oj då!!! Detta inlägg hade jag missat. Hustrun satte mig nyss på spåret.
Så här var det. Vi hade tillbringat en vecka på Fourni i gemytets tecken. Mot slutet av vistelsen hade vi temporärt ont om pengar enär det på Fourni vid denna tid icke funnes någon Bankomat!! Vi lämnade Fourni och for med vesslan till Lipsi. Hettan var hård!!! Väl framme på Lipsi överföllos vi av madamer vilka alla ville oss härbärge erbjuda!!! Men, vi måste först ta oss en öl, sitta ned, samt ska Arne besöka bunkern med öns bankomat!!!
Madamerna hade föga kunskap i det Engelska språket och framhärdade i sina försök att få oss som hyresgäster!!! Vi bönade!!! Vänta tills vi tagit vår öl samt hämtat pengar från bankomaten!!!
Ingen respons!!!
Alltnog!! Efter att Arne besökt bankomatbunkern och försett sig med god reskassa accepterades ett bud om boende uppe på höjden. Arnes krav var att det skulle finnas AC!!! Visst, vi har AC!!!
Denna AC visade sig vara en tafflig fläkt av bordsmodell!!!
När vi den första dagens kväll skulla natta oss, då visade termometern i rummet på plus 39 grader!!! Alla fönster öppnades samt dörren ut till altanen!!! Det var som om värmen ur väggarna strålade ut på oss arma turister!!!
Vid pass femtiden på morgonen startade ett helvetiskt liv utanför de öppna förnstren!!! Trenne grusbilar med mer eller mindre obefintliga ljuddämpare började köra fram och tillbaka på den lilla gatan!!!
Vid pass sextiden släpade vi oss upp och ut på altanen att morgonfika intaga. Termometern visade då på plus 33 grader!!!
Icke att undra på att Arne då genast bokade första bästa färja bort från denna rysansvärda ö!!!
"Det finns en plats på jorden, där solen aldrig ler, Den platsen heter Lipsi, dit vill jag aldrig mer"
Arne