Hejsan!
jag var på Kefalonia förra sommaren och bodde då på hotell sissy. Vi trivdes alldelest utmärkt där, man kan väl säga att det är ett bra val om man inte vill bo mitt på turiststråket men ändå inte långt ifrån själva huvudgatan i Lassi. Omgivningen är lugn och och behaglig (iaf var den det när vi var där; 27/5-3/6). Hotellet ligger på en höjd ovanför ortens huvudgata och har en mycket fin utsikt, helt okej polområde med kiosk/bar samt trevlig presonal. Vägen till hotellet är dock lite kämpig när benen är trötta

Det enda vi hade att anmärka på var att informationen ang reception (som inte fanns på hotellet då) samt förvaringsboxar var felaktig, men jag tyckte jag såg att airtours hade ändrat det i årets katalog.
I övrigt är Kefalonia en helt fantastisk ö som man bör försöka se så mycket som möjligt av. Att hyra bli kan vara klokt, vi nöjde oss med moped men tyckte att det var helt prefekt då det ger en lite bättre känsla för omgivningen, speciellt då höjdskillnadrena är störa på Kefalonia. Nackdelen med moped är att det ju blir lite svårare att hinna se allt sevärt eftersom ön är ganska stor. våra favoriter på ön var byn Assos och stranden antisami och så myrthos såklart
Hoppas ni får en fantastisk resa!