Visa ett inlägg
Gammal 2005-06-12, 12:52
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Hehe, är det nåt lustigt med Karpathos, så fort man nämner ön får man en roman till svar. Men det tycker jag bara är roligt så tusen tack för ditt svar

Det är inte folkliv jag har nåt emot, snarare inkastare, menyer på skandinaviska osv. Som exempel kan jag ta hamnpromenaden på Naxos där jag inte trivs särskilt bra, förutom på ett par vattenhål. Min erfarenhet är också att jag haft svårt att hitta mat som jag gillar på såna hamnpromenader.

Mina preferenser när det gäller mat är 70 procent åt rätter som gigantes, saganaki, grillad feta, stark oströra, skordalia, rödbetor, alla varianter av friterad zucchini eller -plättar, alla varianter av friterade fluffiga bollar av ost, fänkål osv, små kryddiga köttbullar osv. och 30 procent åt husmanskost som kyckling med potatis i citron från ugnen, nästan vilket kött som helst från ugnen förresten, grönsaksröror som briam, köttfärsrätter som papoutsaki, soutsoukakia osv.

Däremot är jag inte så noga med exvis kalamari och grillat kött.

Finns det ställen för mig i Pigadia?

Dessutom får det gärna finnas nåt ställe med goda pastarätter på italienskt vis! Det är jättegott som omväxling. *hädar*