Citat:
Ursprungligen postat av Argyris
Hej,
finns det något intresse att diskutera detta här?
Är det fler som jag som vill äga ett hus / lägenhet på Kreta?
Om, ja, så tycker jag att vi starta ett forum här och nu!
/Nico
|
Hej!
Jeg har meldt mig i jeres debat, da vi desværre ikke har et så aktivt debat panel i Danmark.
Men jeg kunne godt tænke mig at tilføje lidt til jeres debat, så håber jeg, at I kan læse det.
Vi har i 2006 købt et ældre stenhus i en lille landsby ved Kolimbari, den lille landsby hedder Gribiliana. Vi syntes, at det var en stor process at finde dette hus, da vi har hørt om en del tilfælde, hvor købere er løbet ind i problemer og evt. blevet snydt, så vi var lidt ¨bange¨. Men endelig lykkedes det.
Huset er et gammel stenhus, som er blevet restaureret, området er totalt græsk, en lille kretensisk landsby med al dens charme. Da vi var på Kreta og overtog huset, blev vi mødt med en utrolig imødekommenhed, venlighed og gæstfrihed. Det er charmen ved at købe i de lokale områder. På Kreta er utrolig mange ruiner, som har en pragtfuld beliggenhed, arbejdslønnen er ikke dyr, og mange ejendomsmæglere hjælper med restaureringer. Vi havde stor hjælpe af en dansk dame som er ejendomsmægler, vi købte igennem en meget loyal engelsk ejendomsmægler, som også var utrolig informativ, reel og dygtig ejendomsmægler. Vi blev overrasket over, at et hus kan være til salg hos flere ejendomsmæglere, og kan også være solgt af en ejendomsmægler uden det er taget ud af handlen hos de andre. For at vi kunne handle hurtigt, oprettede vi tax nummer og var hos notaren allerede inden vi fandt et hus, så kunne vi slå til hurtigt når vi fandt det rigtige, og det var også en fordel for os tidsmæssigt, da det rigtige hus meldte sig.
Vi har nu tænkt os at finde et pensioneret ægtepar, som evt. har lyst til at bo i 3-4 måneder på Kreta, da huset står meget tomt, det syntes vi kunne være en god løsning, da vi selv har små børn og har ikke mulighed for at besøge det så tit. Vores datter har lavet en hjemmeside om huset
http://www.123hjemmeside.dk/Kretahuset, hvis der er nogle som vi kan hjælpe, som er igang med at købe på Kreta er man velkomme til at maile til os på
Stivej@jacobsen.mail.dk
MVH
Tina og Carsten Jacobsen