Visa ett inlägg
Gammal 2007-03-10, 09:18
camilla I camilla I är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Vädret i Maj-Samos

Hej!

jag och min sambo har varit till samos 4 år i rad månadsskiftet maj-juni, vädret är faktiskt lite si så där faktiskt. Visst det är varmt och skönt, men visst kan det vara mulet och regna. Många av de grekiska öarna har mycket berg och är gröna, särskilt samos, dessa öar har generellt mer regn trots att väderstatistik alltid visar att det är varmt och så. Förra gången vi har till samos hade vi mulet en vecka i sträck i början av juni, det regnade varje dag dessutom så. Tror också att klimatet förändrats en del, det säger alla greker nere i grekland. Dom på samos har haft mycket annorlunda väder, kallt på vintern och mycket snö osv. Vädret är lite mer ostadigt nu för tiden, visst man kan ha tur och få jättefint solväder, men man kan också få regn och mulet denna tid på året. Turen är då att samos har så mycket annat vackert att erbjuda än sol och bad, det finns mycket annat vackert att se och göra på ön, så det gör inte så mycket att det är dåligt väder... men det är klart vill han ha bara sol och bad, då skulle jag ej rekommendera samos i maj-juni, hellre rhodos, kreta eller cypern. Det är mer solsäkert, men hoppas ni får en bra resa iaf...

/camilla
Svara med citat