Visa ett inlägg
Gammal 2007-03-11, 18:30
Abis avatar
Abi Abi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006
Standard Sv: Evia....eller???

Hej, vi var på Evia i oktober -06. Det var i senaste laget för en Greklands-vecka, men vi valde absolut rätt ö. Vi började med båt från Rafina (nära från flyget) till Marmari, sen buss till Karysto, där vi hittade till boendet som Lissi rekomenderat. Efter 2 sköna strand-dagar blev vädret sämre, men vi hade hyrt bil och körde en vacker runda i de ljungblommande bergen. Därefter tog vi buss till Chalkida, en långdragen men sevärd resa. Första hela dagen i huvudstaden var det molnigt men uppehåll, och vi gick runt i timmar i den genuint grekiska staden, som inte var helt lätt att hitta i. Sista dagen innan hemresedagen var det sol igen, och vi tog bussen, igen, till Eretria. En höst-slumrande ort, där vi både besökte stranden och åt en härlig lunch på en strandtaverna. Hemresan gick med tåg ända till flygplatsen, med ett byte på Larissa-stationen i Aten (tog ca 2,5 timmar tillsammans, har jag för mig).
Hoppas ni får ut något av det jag berättat, och hör gärna av er om ni vill veta mer. T.ex. bodde vi bra och till skapligt pris centralt i Chalkida.

Abi
Svara med citat