Visa ett inlägg
Gammal 2007-03-19, 14:28
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: Evia...eller Peloponnesos?????

Citat:
Ursprungligen postat av puttelino Visa inlägg
Vi prata om att åka till Peloponnessos och åka runt där,men när man kollar in det stället,verkar det väldigt lugnt o nästan lite tråkigt! Har jag fel?
Ja, du tar feil! Vel, jeg vet jo ikke helt hva du mener med tråkigt, men Peloponnes er nettopp et slikt sted hvor det finnes turisme, men ubetydelig med masseturisme. Mange byer er livlige, mange er fredelige, og noen er nesten utdødde. Jeg kjenner selvsagt best til min kant av Peloponnes, hvor det finnes strender med masse folk og med lite folk, når dere har bil kan dere jo velge. Strendene her i nærheten som er livlige er Karathona (deler av den), bystranden i Nafplio (Arvanitia) og stranden i Tolo. Roligere er det f.eks. i Drepano. Om kveldene er det masse liv og røre i Nafplio, og også i Tolo, iallfall i sommermånedene. Severdigheter er det en uendelighet av, men man slipper å gå i kø, kanskje med unntak av Epidavros og Mykene.

Mange av kystbyene vestenfor Korinth har masse liv om sommeren, det samme har f. eks. Githio og sikkert også Kalamata. Vil man ha fred og ro, drar man til en pittoresk fjellandsby, det er mange å velge mellom i for eksempel Arkadia fylke.

Men norske barer og svenske kjøttboller finnes ikke, om du skjønner hva jeg mener. Ikke at jeg tror at du etterlyser den type liv, jeg bare skriver det som et bilde på hvordan det ikke er her
Svara med citat