Citat:
Ursprungligen postat av Amatory
hur gjorde ni med bil? Hyrde ni den i aten eller på kea?
Hur mycket ungefär gick hotellet på? Kollade på det du rekommenderade och det såg riktigt mysigt ut..
Finns menyer och sådant på engelska? Tänkte i och med att du sa att det var dåligt med engelska...
Mvh Anna
|
Hej!
Vi hyrde bil på Kea, i Korissia.
Senare träffade vi på en tysk dam som semestrat på Kea åtskilliga gånger och hon tipsade oss om att det var bättre att hyra bil på flygplatsen.
När jag återvänder till Kea kommer jag nog att följa tyskans råd, eftersom man då slipper att vara beroende av bussen till och från flyget. Enkelt och bekvämt
Kan för övrigt nämna att den tyska damen, en fransyska och två vandrare av okänd härkomst var de enda utländska turisterna som vi såg till under en veckas vistelse på Kea.
Vi bokade vårt boende via en travel agency i Athen, hittade faktiskt bokningsbekräftelsen:
För två personer i september 2005 betalade vi 270 Euro för 6 nätter.Alltså ca 45 euro per natt om jag räknat rätt.
Vi bokade med Fantasy Travel, Xenofontos str. 8 (Syntagma). Tel:+30 210-3310530.
Mail:
fantasy@fantasy.gr
Websida finns också.
Vi bokade hemma innan vi reste. Bokningsbyrån hittade jag tips om på Matt Barrets sidor om Kea.
Angående menyer då:
Jag vill minnas att det faktiskt fanns menyer på engelska, nu läser jag ganska bra grekiska men jag tror att det fanns, annars får man gå med ut i köket och peka(funkar alltid

)
Mvh. Stina