2007-04-04, 07:01
|
 |
Admin
|
|
Reg.datum: nov 2004
|
|
Sv: Amorgos i september
Citat:
Hej alla trevliga och hjälpsamma Kalimeraskribenter
|
Välkommen hit!
Citat:
Hur långt är det mellan flygplatsen på Santorini till hamnen?
|
Inte långt, resan kanske tar 20 minuter. En taxi kan kosta allt mellan 10 och 15 €. Försök hitta några andra som ska åka till hamnen så ni delar på kostnaden. Visa inte att ni inte känner varandra, märker chauffören det får alla sällskap betala fullt pris.
Citat:
Vad jag har läst på forumet i tidigare inlägg, så ska man inte behöva boka färja i september.
|
Jag skulle inte boka i september.
Citat:
Vad jag också har förstått ska det inte vara några problem att få tag på bra boende till rimligt pris i Katapola i början av september
|
Stämmer. I början av september är det inga problem att få rum. Priset blir oftast lägre när man bokar på plats i stället för hemifrån. Rumsuthyrare möter upp båten även på kvällen.
Citat:
vore det kul att höra varför man borde välja det ena (stanna till så länge som möjligt på Naxos) eller det andra (så fort som möjligt ta sej vidare till Santorini).
|
Om jag aldrig tidigare hade varit på Santorini skulle jag stannat där de sista dagarna. Santorini är unik och bör ses. Var dock beredda på en kulturchock, Amorgos är lugnt, Santorini stökigt. Naxos är heller ingen dum ö, vill ni avsluta lite lugnare och slöa på fina stränder stannar ni där i stället. Eller, om ni har tur, åker ni direkt till Santorini från Amorgos. I sommar går det flera båtar i veckan mellan Amorgos och Santorini. En stor nyhet för denna sommar.
Citat:
Och håll i er nu: jag tänker ta resväska (Carlton på hjul)! Är det möjligen någon som BESTÄMT avråder från detta?
|
Det går bra med resväska också. På Naxos och Santorini finns både buss och taxi. Annars ingår transfer till hotellen nästan alltid. På Amorgos kan det dock bli en del släpande, beroende på var i Katapola ni ska bo.
|