Citat:
...Annars är hushållsvatten billigt här ca 5€ i månaden och då har jag tvättmaskin. Det som är dyrt för mig är värmen. När jag trycker på knappen så går dieseln igång och det är inte billigt ca 3€ per dygn...
|
Jag sitter och glädjer mig över Uffes senaste dagboksinlägg. Alldeles för mycket av den tid jag borde ägna åt annat går åt till att läsa och drömma. Hörnorna och diverse bloggar är mycket roligare än polering av möbler och som vanligt sitter jag med "pennan" i högsta hugg om det dyker upp något matnyttigt i texterna.
När jag klippt och klistrat ur Uffes text idag så slår det mig hur olika vi läsare ser deras texter. De flesta läser om blommor, blad och bad på en vanlig grekisk turistort. Några har varit i byn, ler igenkännande åt beskrivningar och njuter av prunkande rabatter och roliga omskrivningar. Det stycket jag citerat här ovan är vad jag kom igåg efter att ha läst Uffes text... För några veckor sen hade jag sällat mig till dem som ställer nyfikna frågor eller bara njuter och ler igenkännande. Nu ser jag bara de praktiska bitarna. Monica skriver om promenader och trevliga möten, jag ser gratis sparris! Monica P berättar målande om livet på sin ö och jag funderar genast på att väva mattor i getull.... Så underligt snabbt våra referenser ändras ändå.
Till alla Hörnors ägare; De ynkans vitsippor som blommar på min baksida känns lite futtiga mot för vad ni har runt hörnet.

En vårlig hälsning från Göteborg//Kickie