Sv: Mygg!
MyggA är en stark kemikalie som inte ska överdoseras, läs i innehållsförteckningen där står restriktionerna. Gossen som har högt myggtycke blir på kvällen insmord med MyggA (så mycket som jag vågar) och vi har myggmedel i alla kontakter samt han är övertäckt på natten, jag har ingenting på mig för att locka vampyrerna till mig. På morgonen har gossen 332 myggbett på stråken mellan MyggA-autostraderna och vad har jag, inte ett enda. Det som som fungerar bästa är faktiskt fläkten, sedan gossen sover i halvstorm så har antalet myggbett under natten minskat. Fläktar finns att köpa överallt och EUR 15-25 ingår nu i vår reskassan för fläktinköp.
Utan mildison och clarityn (aerius använder vi egentligen idag som nästan är som clarityn) skulle vi kunna glömma Parga. Adrenalinpenna och betapred är inget man använder dagligen utan läkarråd, utan är en akutmedicin som man har i reserv. Gossen har inte pennan för myggbett utan för sin jordnötsallergi, skulle han få en anafylaktiskt chock så hjälper det inte hur duktiga allergiläkarna är i Grekland eller hur snabbt ambulansen kommer. Jag är tacksam över att vi har den för jag vet inte hur han reagerar mot andra insektsbett än mygg.
birgitta
|