Ämne: Mygg!
Visa ett inlägg
Gammal 2007-04-19, 07:33
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Mygg!

Man köper en myggmaskin i en supermarket där nere på Rhodos o har den i väggen hela natten o hela dagen för en tablett varar i 24 timmar o det är eftektivt det luktar inte starkt heller. Jag har varit på Rhodos åtta ggr o har endast blivit bitten om jag bor längre in där det är mer buskar o träd än ute i kanterna längs havet. När jag bodde med mina barn på City Center då var vi ofta myggbitna men sedan vi byte till Hotell Cactus så blir vi inte myggbitna för det blåser mer där ute o skönare också..Sen beror det ju mycket på om det är fuktigt väder för då är det mer mygg än om det är svalare o luftigare.. O tänk på att ta en reseförsäkring med reseföretaget du åker med för då slipper du lägga ut ifrån reskassan läkarbesök o medicinkostnader där nere för det får du göra om du har en vanlig reseförskring med din hemförsäkring för då får du stå för allt under 1500 kr.. Där finns en läkare som ligger längre ner i gatan där City Center ligger o dom är jätte trevliga o har skandinaviska sköterskorna som pratar svenska.. O dit kan kan gå o fråga om det är något man behöver fråga om läkarvård mm..Har fått gått dit någon gång när min son var med o blev dålig...På sjukhuset på Rhodos har dom annars mycket bra grekiska läkare som verkligen tar hand om sjuka när dom kommer dit...

Längtar ner till Rhodos sätter mig på planet den 26 aug för två veckor på Cactus o så få träffa alla trevlig vänner där nere...
Svara med citat