Visa ett inlägg
Gammal 2007-05-03, 19:42
met met är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Sv: Vill veta mer om Platanias

Hej på dig, jag kom hem från Platanias för några timmar sedan efter en underbar vecka. Jag bodde på hotellet Ariadne som du fått tips om som restuarang av någon annan här och jag kan bara instämma att det är hur mysigt som helst, trevlig personal och mycket god mat och att man sen sitter precis intill stranden och hör vågbruset gör det inte sämre.
Vi hyrde mopeder en dag och körde en jätte mysigt runda och var blandannat i Tharisso (eller hur det stavas) inte så mycket att göra där uppe men mysiga matställen och lungt och skönt men vägen dit är fantasktiskt vacker. Jag fick tipset här och är så glad att vi åkte dit.

Ett ställe som jag inte rekommenderar är restaurang Mylos en bit bortanför torget från ert håll, maten var hyfsad och stället fint men jag tycker inte att persoalnen var särslikt trevlig, ett fint ställe men så himla opersonligt då de knappt hälsar. Jag gillar mer när de är lite småtrevliga och pratar och skämtar. Stelt.
Favoritstället alla kategorier var ett ställe strax innan Mylos, en enkel taverna precis innan ett "lekcentra" där har de olika rätter men inget vi åt någon annanstans varså välsmakande som där -trots det lite halvtrista läget så var vi där vid flera tillfällen o allt var gudomligt gott. En champinjonsoppa som var gudomlig, tzatsikin perfekt, gyros pita och saganaki chees, auberginröra...allt vi åt smakade underbart. Det mesta vi åt annars var ganska så intetsägande på andra sätllen. Lägg gärna en måltid där.

Jag gillar ju Retymnon också så vi var där en dag och tog bussen dit. Några av oss var och red på stranden.

Det finns massor och en vecka är bara för kort tid. Vädret var toppen och det känns lite trist att sitta hemma igen. Ha en underbar resa. Åkte förbi ert hotell, det såg fint ut.
Svara med citat