Visa ett inlägg
Gammal 2007-05-04, 08:24
Anjas Anjas är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007
Standard Sv: Rafina, lite undringar

Hej på er igen.
Angående övernattning i Rafina så börjar jag faktiskt känna lite panik. Vi har inte velat boka något förrän vi bestämt vart vi skulle åka ifrån. Och eftersom jag inte tidigare har hittat så mycket båtar från Rafina så visste jag inte om det skulle bli därifrån.
Tyvärr så måste vi övernatta för vi landar i Aten vid ca 19:30. Och så ska vi ha vårt bagage och hitta en buss/taxi vidare. Det blir lite jobbigt att försöka sig på någon nattfärja med lillkillen efter en lång dag. Det verkar bättre att få sova ordentligt och komma iväg morgonen efter istället.
Och samma sak när vi ska hem, planet går vid ca 11:00 så vi måste ta oss till fastlandet dagen innan.
Så jag hoppas att jag hittar boende i Rafina, det vore smidigast känns det som. Jag är bara så dålig på det här med bokning per telefon...ja, jag vet, löjligt va!
Nu vet jag iallafall, tack vare er, att det kommer gå både vanliga färjor och snabb-färjor till Naxos/Paros. Och de öarna är ju iallafall lätta att resa vidare ifrån (vi vet ju inte riktigt vart vi ska ännu).
Tack för era tips!
//Anjas
Svara med citat