Sv: Kanske han kände på sig
Tack för dina ord Monica!
När jag har blivit äldre (är verkligen redan pensionär!) har jag också blivit lite för sensitiv beträffande djur. När min egen lapphund dog för två år sen har jag inte själv några djur (dottern nog en riktig Rambo!). Jag känner folk på Thassos som är med i djurskyddsföreningen FOS och arbetar där tillsammans med den engelska Suzanne. Hon har med sin sambo på bergen i Rachoni en stor gård för hemlösa hundar och andra djur. Jag är också "a sponsor", betalar "månadspengar". Det är svårt arbete och dom har haft många problem med några människor i byn (förgiftningar av hundar, trakasserier på natten, , förstörande av vattenledning osv osv, mycket tråkiga saker) fast gården ligger långt borta av byn på bergen och är bra ingärdad. Greker tycks vara ganska fördumsfulla i denna sak och sterilationen/kastrationen? kostar mycket. Men på hjälp av dessa människors frivilliga arbete (tyska och engelska, veterinären är grek) finns det just inga frispringande hungriga hundar på ön. Och många hundar och katter har fått ett nytt gott hem i Tyskland eller Österrike. Jag känner dessa människor och vet att dom gör sitt bästa! En hund har tom kommmit till Finland!
Ha ett trevligt veckoslut!
Eija
|