Visa ett inlägg
Gammal 2005-02-23, 12:31
Briges avatar
Brige Brige är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Avtagande snöfall??

Enligt väderleksrapporten skulle vi, NU, ha avtagande snöfall vilket jag inte märker något av Dagens lokaltidning beskriver kaoset på E4:an i går, att hålla avståndet till framförvarande fordon är tydligen sådant som endast gäller för oss privatbilister. Här hade en "lastbil" kört in i långtradaren framför varpå stopp uppstodo en personbil körde in i den stillastående tradaren. DEt blev ett totalstopp för trafiken i över en timme. Inte kul att bli stående i ymnigt snöfall o snörök som skymmer all sikt Jag är glad att jag stannade hemma från kontoret i går o slapp sitta kö för att komma över E4
Nu har maken bunkrat upp med mera ved till braskaminen, det är -10 grader o det blir väl kallare till kvällen så veden o extravärmen behövs. Våra katter brukar krypa tätt intill kaminen, Findus brukar t.o.m. köra in skallen UNDER kaminen i bland för att få det riktigt härligt

Stilla faller snön och snö täcker nu allt, men havet är öppet utom i viken längst in vid sjöbodarna.
Småfåglarna gör täta besök o hämtar frön o nötter i fågelhuset. Och snart kommer väl den plogande traktorn igen
En härlig vinterdag, vid kusten i norra Hälsingland.
Birgitta som mitt i allt detta känner greklandslängtan
Svara med citat