Visa ett inlägg
Gammal 2007-05-17, 20:19
sandra-79 sandra-79 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2007
Standard Sv: Föda barn i Athen???

Tack alla för era svar.... känns jätteskönt att få lite respons Jag hade tänkt att ringa till "elenasjukhuset" och fråga lite om deras rutiner. Min man är oxå svensk, men har bott många säsonger i grekland och kan göra sig förstådd, samt förstå en hel del grekiska.

Jag känner mig ganska säker vad gäller födandet, jag vet ju hur det går till och vad som ska göras, jag vill bara att allt ska gå rätt till.... att de finns där för att ta emot barnet, kollar moderkakan och undersöker så att allt är ok med mitt barn.... jag behöver inte så mycket deras stöd (som man ju får massor av här hemma ifall man vill) Min man är ju med som mitt stöd, och han kommer ju oxå få medla, eftersom han känner mig och vet vad jag vill ha.

Det är ju väldigt svårt att säga definitivt när barnet kommer, men jag har fött tidigare barn precis på datumet och en dag efter, så vi räknar med att åka in några dagar innan... sen får vi se

Monica: Tack för bra telefonnummer, ska ta med mig de... tack

Förmodar att det inte kommer bli så mycket mödravård denna graviditet, men min man kommer få mäta magen och jag får köpa en våg och hålla lite koll själv. Klart lite konstigt att komma från sverige (där ju mödravård och förlossnig + eftervård är superbäst) till grekland, där det kanske funkar lite anno´rlunda Men jag får som sagt luta mig tillbaka på min egen förmåga att föda barn, ta hjälp av min man och sen lita på att de gör sitt bästa för att hjälpa mig med de saker som behövs där utöver.....

Kram
Svara med citat