Hej loulodia!
När vi flyttade ner i september anlitade vi Combitrans. det ingår ingen försäkring, men det var jättebilligt! jag tog sedan en separat försäkring från länsförsäkringar "tillfälligt boende utomlands" eller nåt sånt, och där ingick även försäkring för flyttlasset.
Jag måste säga att jag är glad att vi tog med våra pryxlar ned. tycker att det är jättesvårt att hita fina grejer här. och det som är fint, är svindyrt! IKEA är typ det enda alternativet där priset och kvalitén är okej. dessutom är det dyrt att frakta hem de saker man köpt...
vad gäller bostad behöver ni nog inte vara oroliga. det är som julafton att leta lägenhet i athen! det finns otroligt mycket att välja mellan, och har man bara is i magen så kan man hitta riktiga guldkorn! jag kanske är petig...men jag skulle inte lita på någon annans åsikt angående en lägenhet. alltså...om jag var er skulle jag åka ner å bo hos en släkting, och tillsammans leta reda på den perfekta lägenheten...överlåt inte det till någon annan! grekernas vision av den perfekta lägenheten är sällan densamma som min