Visa ett inlägg
Gammal 2007-05-30, 20:54
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Peter Gabriel, Genesis, lite live och lite annat...

Citat:
Ursprungligen postat av rvh Visa inlägg
Hans koncert från Secret World turnén tycker jag dock är bra mycket bättre än den från Growing Up.
MÖG. Den har jag inte sett! Hmm, hmm... Fast synd med ljudet.

Roxy har jag egentligen aldrig gillat så det känns inte så hårt... Allison känner jag inte till alls.

Citat:
...samt, för dom som verkligen vill pressa sin surroundanläggning: Jean-Michel Jarre - Aero.
En annan gammal favoritgubbe. Oxygen... Den drömmer fortfarande vissa gamla grannar mardrömmar om... Vi ska inte glömma Vangelis i detta sammanhang! Heaven and Hell är i samma klass.

Citat:
...även om jag är övertygad om att man, som du Peter, behöver "riktiga" hötalare och en "riktig" surroundförstärkare för att fullt ut kunna uppskatta det.
Så du menar att min Panasonic AX-8 inte är en "riktig" surrundare??? Jag kan hålla med om att den är lite för "vass" egentligen, men det är inte så många som bråkar med den. Eller att mina Canton Fonum 730 DC + surrundet inte räcker till?

Men visst, skulle jag vinna stort på Triss så skulle jag köpa ett separat försteg och fyra slutsteg. Eftersom jag skulle ha bi-kopplade högtare skulle jag behöva alla fyra...

Högtalarna räcker faktiskt rätt långt, men jag skulle vilja byta stärkare. Men pengarna räcker bara så långt... Tyvärr.

En av mina galna kompisar, en gammal kollega, med alldeles för mycket pengar har mycket ljud. Han har två försteg. Ett digitalt. Tre (!) olika slutsteg, varav ett med rör. Och för några år sedan köpte han ett par av Dalis bästa högtalare. De kostade 40.000. PER STYCK!!! Han har råd men jag tycker att det blir för mycket. Men jag har aldrig hört så bra ljud i en lägenhet... Mitt är bra, men hans är bättre. Inget att diskutera. Men de sista procentens förbättring kostar rätt mycket...

(Fast jag brukar vid våra middagar hota med att rycka ur ett rör... Då säger han alltid att jag får en Singel Malt om jag låter bli... Tänk vad lite utpressning kan göra. Men han vet att det aldrig skulle falla mig in att göra något så dumt... )

Det tar mig bara 22 min med bussen från Svedala in till Södervärn. Vi skulle ju kunna prata musik och teknik över en Pizza? Har hört gott om dig...

Jag har ingen DVD-kopierare tyvärr. Har tänk installera en i flera år men inte haft riktigt behov. Men det kanske uppstår nu? Får i helgen lite nytt material, vet ej vad, så det är kanske dags... "Stygga Pojken" vid Värnhem är ju tyvärr borta men det finns ju andra som är billiga. Har du tips?

Peter
Svara med citat