Citat:
Ursprungligen postat av Paulina
Jag tror att en röstningsprocedur kring inlägg skulle kunna kännas lite skrämmande för nya användare (trist för en ny användare att inte få några röster, typ). Dessutom är det oklart vad en dylik "lista" egentligen säger då den bara tar fasta på många personers preferenser för ett visst inlägg; inget säger att det är den info just jag/någon annan vill ha.
|

Skrämmande?? Har du hjälm när du tittar på tv
Jag tog Avanzas forum som exempel.
Ponera att vi är på Avanzas forum och tittar på tråden för aktie X.
Har du varit ifrån någon dag är det ibland 100 nya inlägg där huvuddelen är blaha och upprepningar, då är rösterna till stor hjälp eftersom de inläggen brukar ge värdefull information, och övriga inlägg är disskusioner i periferin. Jag kan hålla med dig om att funktionen är lite överkurs på Kalimera eftersom kvalitéten är genomgående hög och oerfarna medlemmar har oftast enkla och kloka frågor för det mesta.
Och sedan är det inte heller någon högtidsröstning där man klär upp sig och borstar tänderna innan man röstar heller

Tanken är precis tvärtom vad du tror. Det ska inte klassa ned något inlägg utan lyfta fram det som ter sig extra intressant.

Trevlig midsommar