Sv: Fråga till Janne
Läste igenom tråden här och beslutade att inte svara men efter närmare eftertanke har jag ändrat mig p g a en direkt felaktighet.
EvaL: Du skriver att Janne inte nämner något om bränderna men då har du inte läst igenom alla inlägg här. I tråden "Grekland brinner" berättar Janne att det inte var någon trevlig syn när de såg Aten från båten och han nämner även Poros som de ska till framöver. Räcker inte det?
Oavsett hur mycket vi lider inför det katastrofala läget är våra ord bara små fragment och att anklaga Janne för att inte "bry" sig är enbart elakt och patetiskt i sammanhanget. Skulle han t ex stänga ner Kalimera för att på så sätt "beklaga sorgen"? Skulle vi andra sluta skriva om annat som inte har med bränderna att göra och hur skulle det i så fall hjälpa Grekland i nuläget? Otroligt säger jag bara! Vart vill du komma?
En enorm skada är redan skedd och går inte att återställa hur gärna vi än vill, men det får definitivt inte ta udden av det övriga livet där ju också söldukarna har sin givna plats.
Om du däremot hade kommit med ett förslag om att t ex starta en fond för Greklands ekologiska återuppbyggnad hade du säkert fått god respons - MEN - att göra personligt påhopp i det här läget är bara dumt.
//Zanét
|